مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 آبان 1400 ساعت 04:502021-10-31اقتصادي

پیش بینی برداشت 170 هزار تن سیب زمینی از مزارع خراسان رضوی


مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: پیش بینی می شود در سال جاری حدود 170 هزار تن سیب زمینی از مزارع خراسان رضوی برداشت شود.

- ایسنا/خراسان رضوی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: پیش بینی می شود در سال جاری حدود 170 هزار تن سیب زمینی از مزارع خراسان رضوی برداشت شود.

محمد میری در گفت وگو با ایسنا در خصوص میزان کشت سیب زمینی در خراسان رضوی در سال جاری اظهار کرد: سطح زیر کشت سیب زمینی در استان در سال جاری 5000 هکتار است.

وی افزود: با توجه به اینکه مزارع کشت سیب زمینی از منابع آب های زیرزمینی و چاه ها آبیاری می شود، خشکسالی تاثیر زیادی بر کشت این محصول نداشته اما تنش های گرمایی سال جاری به طور نامحسوس عملکرد محصول را نسبت به سال گذشته کاهش داده است .

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در خصوص شیوه کاشت سیب زمینی در استان عنوان کرد: به طور کلی عملیات سه گانه کاشت، داشت و برداشت سیب زمینی در استان از کاشت به روش غده کاری تا برداشت با تراکتور و به صورت مکانیزه انجام شده و تنها یک قسمت از عملیات برداشت که مربوط به کیسه گیری محصول است، با دست و به وسیله نیروی انسانی انجام می شود.

آگریا و فونتانه عمده ارقام کشت شده سیب زمینی در استان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی برداشت 170 هزار تن سیب زمینی از مزارع خراسان رضوی

پیش بینی برداشت 170 هزار تن سیب زمینی از مزارع خراسان رضوی